Gastblogs
MIRIAM VAN DEN BRINK, jurylid IFFR
De acht films van de Big Screen Award
YORDAN COBAN, rechtsstudent
8½: Een gelaagdheid om van te dromen
TIM BOUWHUIS, student geschiedenis:
De creatie creëert
HENNY WOUTERS, redacteur/recensent:
Lof van de recensent
ERNIE TEE, docent filmgeschiedenis:
Afstuderen filmacademie: Vallen en opstaan
JEAN VAN DE VELDE, schrijver/regisseur:
Waak voor het ‘terugbijten van de machines’
LORNA TEE: nieuwe directeur CinemAsia:
Bekentenissen van een beginnend festivaldirectrice
PETER DE HAAN, filmpublicist Dutch FilmWorks:
Nederland is geen filmland. Wat nu?
ELIF RONGEN-KAYNAKÇI, curator Stomme Film Eye:
Wat is een ‘lost film’?
ALFRED BOS, muziek- en filmauteur:
Martelen voor dummies
KEES HOGENBIRK, kunstcriticus:
Geef film origineel gecomponeerde muziek
ANNIKA WUBBOLT, Movies that Matter:
Film opent ogen
BAS KWAKMAN, directeur Poetry International:
Film en poëzie
MARC TRIP, filmcriticus:
Meer kunstwerk dan film
RALPH EVERS, gestalttherapeut:
Het oriëntatiepunt achter de maan
JIMMY VAN DER VELDE, student film:
The Godfather en ik
BOB VAN DER STERRE, film- en kunstcriticus:
Hyperrealisme als tovermiddel
MARC BECHTOLD, editor:
Wat doet een editor? Analyse Only God Forgives
WENDY DE BERT, Disney-historicus:
Het beste van Pixar: animated shorts
GEORGE VERMIJ, kunsthistoricus:
Alan Clarke: Woedende openbaringen
LANCELOT SCHAPER, mental artist:
De laatste film
PIETER OFFERMANS, historicus:
Hoe een film nazi-Duitsland moest redden